Lesing - tenking - språking på verdsveven siden 2008

søndag 28. mars 2010

Knausgård går til maleri?

København (Gjørmepreik): - Jeg er helt tom. Jeg er defintivt ferdig med det selvbiografiske tema, spørsmålet er om jeg også er ferdig som forfatter.

Omtrent dette sier Karl Ove Knausgård i et intervju med radioprogrammet "Skønlitteratur på P1", Danmark radios litteraturmagasin.
Som eneste medium i Norden slapp DR og reporter Nanna Mogensen inn til en times audiens hos Den nordisk råd-nominerte forfatteren i leiligheten i Malmö. Da samtalen fant sted, var Knausgård i ferd med å legge siste hånd på bind 5 av Min kamp.

Forfatteren virket sliten og utbrent, sier DR. Et sentralt tema i intervjuet var altså om Knausgård noen gang vil skrive en bok igjen etter at han forhåpentlig fullfører den biografiske romanserie Min kamp inneværende år.
- Han nevnte muligheten for å gå over til maleri, opplyser Mogensen, som er litt rystet etter Malmö-besøket (tror vi).

1 kommentar:

  1. Dette er jo en sensasjon! Noen må ringe Knausgård-ekspertisen, altså primært VGs Skarsbø Moen, slik at vi kan få ryddet noen forsider i påsken!

    SvarSlett